Monday, November 19, 2007

Masih kah kau ingat


Ya masih kah kau ingat apa yang telah dijanjikan pada Allah S.W.T semasa kita didalam alam Ruh. Siapa kah yang ingat. Aku tiada daya untuk mengingati melainkan dengan kehendak NYA. Adakah aku ingat akan janji ku dengan NYA(Allah S.W.T.). Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang telah melahirkan ku dari perut ibuku yang beragama Islam. Ya Allah engkau kekalkan lah aku didalam ISLAM dan di bawah nanungan MU sehingga kembalinya aku kepada MU. Tetapkan diri dalam jagaan mu berserta keredhaan dan rahmat mu sentiasa.

Siapa yang tahu akan janji mu pada Allah. Tuhan berfirman yang mahfum nya "Adakah aku tuhan mu. Kita jawap "Ya engkau tuhan ku".

Tapi bila lahir nya kita ke bumi ini kita lupa siapa kita sebenar nya dan apa tujuan kita dilahirkan ke dunia ini. Oleh itu kembali lah kita kepada Allah S.W.T. sentiasa dalam apa jua pun yang kita lalui. Oleh itu dapat lah kita kembali kepada NYA dengan jiwa yang tenang.
WASSALAM.

No comments: